Проект




1.Назва проекту
 «Організація форм навчально-виховної роботи національно-патріотичного спрямування на уроках біології» 
2.Методична тема 
«Впровадження Концепції національно-патріотичного виховання у навчально-виховний процес загальноосвітньої школи»
 3.Тип проекту
  • за діяльністю, домінуючою у проекті - дослідницький,      прикладний, інформаційний; 
  • за предметно-змістовною галуззю знань - міжпредметний проект;
  • за характером координації проекту: безпосередній ; 
  • за характером контактів: шкільний; 
  • за кількістю учасників проекту: особистісний;
  • за тривалістю виконання проекту: довгостроковий. 
4.Об'єкт дослідження 
Навчально-виховний процес 
5.Провідна проблема 
Форми організації навчально-виховного процесу під час вивчення біології 
6.Мета проекту 

  • забезпечення гармонійного співвідношення різних засобів, методів національно-патріотичного виховання дітей у процесі навчання біології та позакласної діяльності з предмету; 
  • підвести учнів до глибшого розуміння навколишнього середовища, сприяти пробудженню поваги і любові до того місця, де вони народились і виросли;
  • виховання в дітей цінностних ставлень, моральних якостей, насамперед національної свідомості при вивченні біології;. 
  • реалізувати виховні впливи із максимально можливим використанням мимовільної уваги та мимовільного запам’ятовування, органічно пов’язати їх із змістом навчального предмету і повсякденним життям;
  • визначити сприятливі умови формування піднесеного емоційного патріотичного відношення до навчального матеріалу з боку учнів. 

7.Задачі проекту

  • опрацювати державні документи та рекомендації, план шкільних заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання; 
  • зібрати та систематизувати науково-методичний матеріал щодо технології національно - патріотичного виховання на уроках біології;
  • забезпечити системний підхід щодо національно-патріотичного виховання на уроках біології;
  • укласти дидактичний матеріал щодо організації і проведення уроків та їх окремих етапів, а також позакласних заходів національно-патріотичного спрямування. 

8.Етапи реалізації
 Підготовчий 
  • розробити план реалізації проекту;
  • вивчити нормативно-правову документацію, регулюючу реалізацію концепції національно-патріотичного виховання на державному, обласному та міському рівнях;
  • розробити зміст проекту відповідно до обраної теми, цілям і завданням;
  • забезпечити інформаційну підтримку учасників проекту.

 Практичний
   • реалізувати цілі та задачі проекту;
   • побудувати навчально-виховний процес на основі   запропонованого проекту;
   • внести необхідні корективи в зміст проекту. 

Результативно-оцінний 
  • здійснити аналіз ефективності проекту. 

Узагальнюючо-підсумковий 
  • розробити рекомендації по впровадженню концепції національно-патріотичного виховання у навчанні біології. 

9.Шляхи реалізації 
  • добір фактичного матеріалу виховної спрямованості, який використовується на уроках біології: 
  • історичні факти, що свідчать про пріоритет вітчизняної науки на певних напрямках;
  • приклади із повсякденного життя, які використовуються при поясненні певних понять; 
  • організація народознавчих хвилинок, до яких учні готують народні приказки, прислів’я, прикмети, пов’язані з природними явищами, тваринами і рослинами; 
  • підбірка народних переказів, легенд, загадок, пісень, думи, прислів’я та прикмети про наших супутників – рослин і тварин, які дійшли до нас із сивої давнини; 
  • розкриття здобутків українців у науці і техніці, якими слід пишатися; 
  • звертати увагу на внесок української науки в розвиток світової біологічної; 
  • з метою систематизації та поширення власного досвіду, з теми проекту, створити блог «Мій рідний край, моя земля» 

10. Очікувані результати 
 У результаті впровадження в предмет основних завдань Концепції національно-патріотичного виховання очікується: 

  • забезпечення у дітей розвинутої патріотичної свідомості і відповідальності; 
  • прищеплення почуття вірності, любові до Батьківщини, рідного краю, турботи про спільне благо, збереження та шанування національної пам’яті; 
  • формування в учнів знань та уявлень про досягнення нашої країни в галузі науки біології;
  • формування піднесеного емоційного патріотичного відношення до навчального матеріалу з боку учнів.

 11. Література 
1.Концепція національно-патріотичного виховання дітей та молоді.

2.Методичні рекомендації щодо національно-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах .

3. Заходи щодо реалізації концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді (проект)

4.Наказ МОН України "Про затвердження плану заходів щодо посиленнянаціонально-патріотичного виховання дітей та учнівської молоді".

5.Указ президента України "Про заходи щодо поліпшеннянаціонально-патріотичного виховання дітей та молоді"

6.Наказ МОН України "Про методичні рекомендації з патріотичного виховання»

7.Указ президента України "Про стратегію національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016 — 2020 роки"





Клас
Тема уроку
Етап уроку
Форма
10
Будова, властивості та функції ДНК.
Актуалізація опорних  знань, мотивація навчальної діяльності.
9
Розмноження та індивідуальний розвиток організму.
Мотивація навчальної діяльності.
7
Різноманітність плазунів,  роль у природі та житті людини.
Вивчення нового матеріалу.
6
Сільськогосподарські рослини
Перевірка домашнього завдання.
6
Покритонасінні, або Квіткові рослини.
Творче застосування знань.
6
Покритонасінні, або Квіткові рослини
Релаксація.
11
Різноманітність екосистем. Розвиток і зміни екосистем.
Рефлексія.
7
Різноманітність плазунів, роль у природі та житті людини.
Домашнє завдання.
10
Історія розвитку біології. Значення біології в житті людини.
Домашнє завдання.


Методичні рекомендації, щодо використання відеосюжету "Різноманітність покритонасінних рослин"

Методичні рекомендації, щодо використання необрядового фольклору на уроках біології





Комментариев нет:

Отправить комментарий